Andai manusia tahu akan keindahan ciptaan Illahi , aku pasti akan berhenti sebentar dunia ini.

13 July 2012

10,000 steps.

Manusia merasakan diri mereka tiada rehat dan tiada istilah 'leisure' dalam kamus hidup mereka. Sehinggakan, ada sesetengah daripada mereka banyak tak fikir keadaan sekeliling. Tiada masa ingin melihat alam yang indah. Tiada masa nak menghirup udara segar dengan penuh perasaan. Banyaknya cuma hembusan hela yang biasa dan tidak rasa apa.


Yang paling utama, mereka tiada masa ingin berterima kasih kepada Tuhan mereka sedangkan Tuhan sudah beri keindahan. Tapi sayang, keindahan itu tidak mereka lihat secara mendalam. Siapa sangka, cahaya matahari yang mencuri masuk ke dalam rumah juga sudah nampak indah. Subhanallah.


Hidup ini seperti larian. Ada yang lambat ada yang cepat tapi tujuan kita semua sama. Destinasi kita juga serupa. Tetapi sama ada kita dapat ataupun tidak itu kehendak mereka. Mereka buat salah, mereka dapat balasan. Mereka buat baik, mereka dapat ganjaran. Akhirat sentiasa kekal abadi.


-------------------------------------------------------------------------------
Program Kesihatan tadi sangat best. Maaf kerana terlebih puitis kali ini. Otak kanan aktif semacam hari ini. Barangkali badan dah jadi cergas selepas berlari ^^Y

No comments:

Post a Comment

Orang yang berkata baik-baik adalah orang yang sangat disayangi oleh Allah .