Andai manusia tahu akan keindahan ciptaan Illahi , aku pasti akan berhenti sebentar dunia ini.

24 June 2012

#2010

Kalau saya boleh fikir matang pada waktu itu, saya rasa saya tak adalah selalu berharap. Kenapa semua terjadi kepada saya? Kalau saya boleh fikir panjang waktu itu, tak adalah saya buat perkara . . . . kurang bijak seperti dulu bukan . . ?


Abaikan saja. Yang penting, sekarang saya dah boleh fikir panjang dan dah ada wawasan tersendiri (walaupun tak besar mana pun). Saya tahu segala yang berlaku dari dulu sampai sekarang ada hikmahnya. Allah sebaik-baik Perancang kehidupan saya serta makhluk di muka bumi ini.


"... boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya." [Al Baqarah 02:216]

"Jangan kamu berkata 'KALAU aku buat begini, akan jadi begini.' tetapi katakanlah, 'Ini takdir Allah, apa yang Dia kehendaki akan berlaku.' Sesungguhnya 'kalau' membuka pintu syaitan." [HR Sahih Muslim]

---------------------------------------------------
Tak harap belas simpati tetapi ingin pena yang sudah tercoret ini menjadi pedoman kepada pembaca.

1 comment:

Orang yang berkata baik-baik adalah orang yang sangat disayangi oleh Allah .