Andai manusia tahu akan keindahan ciptaan Illahi , aku pasti akan berhenti sebentar dunia ini.

06 July 2012

Arab.

Assalamualaikum. Saya datang nak bersihkan debu habuk yang ada dalam blog ni. lol. Ok. Pada hari Khamis yang lepas, saya dan pelajar kelas KAA pergi ke Bengkel Bahasa Arab serta pertandingan nyanyian lagu kosa kata Bahasa Arab. 10 orang daripada kawan saya (termasuk saya) masuk pertandingan tersebut. Susah juga sebab ada ujian bertulis dan ujian lisan.


Sewaktu sesi musyawwarah dengan kawan-kawan nak buat gaya untuk nyanyian kosa kata tersebut. Hehehe. Cuba teka saya yang mana satu? :p


Sodiq saya yang jakun dengan alat perkusi. Hehehe. 


Tapi walaubagaimanapun, sekolah kami dapat meraih tempat ketiga (kumpulan perempuan) manakala kumpulan lelaki mendapat hadiah saguhati. Tak kisahlah menang atau kalah, asalkan kami sporting dan pada waktu yang sama vocab kami bertambah juga (: Hidup Arab! 

"Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang yang berjaya." [A-li'Imraan 3:130]

-------------------------------------------------------------------
Saya mungkin berkata 'tidak kepada perkara maksiat'. Namun saya mungkin akan melakukan maksiat tanpa saya sedari. Jadi, sama-sama kita jadi baik, sama-sama kita elak jadi jahat ya kawan? Saya taknak awak bagi saya 'pahala free'. No harsh feeling ok :)

No comments:

Post a Comment

Orang yang berkata baik-baik adalah orang yang sangat disayangi oleh Allah .