Andai manusia tahu akan keindahan ciptaan Illahi , aku pasti akan berhenti sebentar dunia ini.

29 May 2012

Tertutup itu indah.

Sekarang susah nak cari 'mawar agama' dalam kalangan kita. Itupun satu dalam sejuta. Ya. Bagaimana kita nak bagi golongan sebegitu semakin lama semakin banyak? Ehem. Tepuk dada tanya iman. Try to be a leader not a follower. Benda baik insyaallah akan ada orang ikut :)

Saya teringat akan surah Al-Baqarah ayat 195 yang membawa maksud "Allah mengasihi orang yang memperbaiki amalannya."  Ayat ini membuatkan saya sendiri terfikir. Apa yang perlu saya buat? Apa yang perlu saya ubah? Maaf, saya bukannya sewarak atau sealim yang disangka. Saya juga manusia biasa yang membuat kesalahan yang sama seperti orang lain.

Girls, wake up! Kita berada di landasan penghujung dunia. Tak mahukah kita untuk mencuba jadi seorang yang lebih baik daripada semalam? Ya, mari sama-sama kita berganding bahu untu menjadikan komuniti kita lebih teguh dan mantap. Insyaallah. Saya sayang awak semua kerana Allah :)

------------------------------------------
Mak Uda saya kata saya dah besar dan boleh kahwin. Almaklum lagi dua tahun dah nak habis sekolah.

No comments:

Post a Comment

Orang yang berkata baik-baik adalah orang yang sangat disayangi oleh Allah .