Andai manusia tahu akan keindahan ciptaan Illahi , aku pasti akan berhenti sebentar dunia ini.

30 May 2012

#AyatCinta¹

Pada hari lidah mereka dan tangan mereka serta KAKI mereka menjadi saksi terhadap diri mereka sendiri, tentang segala yang mereka lakukan." [An-Nnur 24:24]


Kena jaga kaki elok-elok dengan pergi ke tempat yang tidak membawa kemungkaran. Kaki yang selalu kita gunakan sepanjang hayat inilah akan menjadi saksi segala perbuatan kita. Semoga kita dapat gunakan kaki ini dengan sempurna dan ya, kaki cuma pinjaman daripadaNya. Jangan jadi seperti kera dapat bunga. Dapat saja bunga, terus dipijak-pijak di atas tanah. Hai ~ Pendeknya akal =='


Saya menangis tidak dapat kasut berjenama sehinggalah saya bertemu dengan insan yang tidak mempunyai kaki. Beruntunglah saya selama ini.

---------------------------------------
Main tepi pantai. Pasir masuk dalam stokin. Ramai orang pertikaikan saya memakai stokin. Tak pakai stokin pun tak apa sebenarnya asalkan aurat tertutup rapi. Bukankah aurat perempuan itu adalah kesemua anggota badan kecuali muka dan pergelangan tangan?

No comments:

Post a Comment

Orang yang berkata baik-baik adalah orang yang sangat disayangi oleh Allah .