Andai manusia tahu akan keindahan ciptaan Illahi , aku pasti akan berhenti sebentar dunia ini.

22 October 2012

Pasti boleh!

#Huaa. Stress untuk tahun depan. No honeymoon. Take it seriously.
Mata ini ralit membaca kisah kehidupan seorang pejuang kecil. Diabaikan segala perkara yang ada di depan mata walaupun ada syabab handsome sedang bermain bola sepak dengan penuh gayanya. Mata ini meneliti setiap bait kata indah dalam buku panjang yang sudah kelihatan usang dan kuning warnanya. Ahh. Aku tidak pernah menilai luarnya. Bagiku, buku ini mahal walaupun buku ini barangkali sudah berumur dua darsawarsa sekian lamanya.

Mahalnya pada intipati kisah kehidupan. Malah aku boleh katakan, penulis ini sifatnya seperti diriku. Jalan cerita kita hampir sama. Kebetulan? Ahh. Mana mungkin. Dalam hidup ini tiada istilah kebetulan sebenarnya. Semuanya telah ditentukan oleh Kekasih Abadi. Oh, memang naluri seorang penulis, seorang puitis, seorang yang mempunyai darah seni mempunyai sensitiviti yang jarang orang lain miliki.

Mungkin penggulungan yang aku dapat ialah yakin kepada diri sendiri walaupun daripada mata kasar sendiri nampak mustahil. Aku boleh lakukan kah? Ya, dengan izin Allah, aku mungkin jumpa jalan untuk menunjukkan identiti aku dengan cara aku sendiri.

1 comment:

Orang yang berkata baik-baik adalah orang yang sangat disayangi oleh Allah .