Andai manusia tahu akan keindahan ciptaan Illahi , aku pasti akan berhenti sebentar dunia ini.

17 December 2011

Salam Mengerat Ukhwah.


Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud : "Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat duduknya dalam suatu majlis serta panggillah ia dengan nama yang paling disenangi".

Malah , orang yang hebat adalah orang yang memberi salam dahulu daripada kalangan kawan-kawannya apabila bertemu . Jadi , selalu-selalulah beri salam kepada orang ;D 

Saya buat blog yang khas letak gambar sahaja . Gambar yang mengandungi hadis , agama , alam sekitar , mungkin minat saya sendiri . Insyaallah , semua hadis dan ayat-ayat Al-Quran yang saya akan letakkan dalam blog ini adalah benar dan tidak lari dari maksudnya . Saya bukanlah manusia yang alim seperti ulama' . Saya cuma ingin menyambung perjuangan nabi dan rasul untuk memberi ajaran yang terbaik kepada semua orang . Insyaallah . 

Selamat berkenalan semuanya . Harap blog ini akan menjadi sumber inspirasi kepada pembaca ;DD HEHE .

No comments:

Post a Comment

Orang yang berkata baik-baik adalah orang yang sangat disayangi oleh Allah .